Diziler, televizyonun en önemli ve etkili içeriklerindendir. Diziler; anlatı yapısında vurgulanan öğeler, temalar ve ideolojiler aracılığıyla gerçeklik duygusunu parçalayarak yeni bir gerçeklik kurgusu yaratır. Televizyon, eğlence, eğitim, enformasyon, haber verme gibi temel işlevleri aracılığıyla yarattığı yeni gerçeklik kurgusu ve bu kurgu içerisinde sunulan yeni yaşamlar ve bakış açıları ile izler kitleyi pasifize etmesi yanında, tüketime yönlendiren tutum ve davranış değişikliklerini de gündeme getirmiştir. İzler kitlenin, seyrettiklerinin pasif tüketicisi olması karşısında, dizilerin daha derinlikli irdelenmesi ve izleyenlerin seçim yapma özgürlüğü ile bilinçli olma düzeyinin arttırılması gerekmektedir.
Bu çalışmada çeşitli teori ve disiplinler bağlamında farklı bakış açılarıyla tartışılan televizyon dizileri ile yaratılan algı yönetimine karşı eleştirel, bir bakış ortaya konmaya çalışılmıştır.