Sinema, televizyon ve görüntü üretimine dair tüm sanat dallarında, sahne sanatlarında her an değişen teknoloji, gelişen teknik aygıtlar, alışkanlıkların değişmesi, sosyal medyanın hayatımızın en önemli alışkanlıklarından birine dönüşmesi sonucu geleneksel kavramların güncellenmesi gerekliliği doğmuştur.
Her gün kullanmaya başladığımız günümüz tabiriyle trend olan kavramlar, geçmişten bu yana kullandığımız medya kavramlarının dönüşümü ve evrimi, sektörel ve terminolojik kavramların artması ve çoklu medya aygıtları ile yöndeşmesi literatüre farklı kavramlar kazandırmış sektörde çalışanların, araştırmacıların, sinema ve medya meraklılarının yeni kaynaklara ihtiyaç duymasına zemin hazırlamıştır.
'Televizyon ve Sosyal Medyada Güncel Kavramlar' adlı eser, bu düşüncelerden yola çıkarak oluşturulmuştur. Bu çalışma, öğrencilerime, meslektaşlarıma, sektör çalışanlarına, araştırmacılara ve sinema televizyon okurlarına kaynak teşkil etmesi ümidiyle hazırlanmış bir eserdir.