Eğitimin kalitesini artırmak ve 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyleri yetiştirmekamacıyla öğretim programlarında ve öğrenme ortamlarında çeşitli değişiklikler yapılmaktadır.Bu değişikliklerin hedefine ulaşabilmesi, etkili öğretim yapılabilmesi içinprogramın uygulayıcısı olan, öğrenme ortamlarını düzenleyici ve eğitimin başlıcayönlendiricisi olan öğretmenler ve öğretmen eğitiminin de dikkate alınması gereklidir.Ülkemizde son yıllarda yoğun bir şekilde çalışılmakla birlikte öğretmen yeterlilikleriliteratürde pedagojik alan bilgisi çatısı altında ele alınmaktadır. Pedagojik alan bilgisive alt boyutları araştırmacılara ve öğretmen eğitimcilerine öğretmenlerin sahip olduklarıbilgiler ile ilgili yol göstermektedir. Bu kitapta pedagojik alan bilgisi öğretmenyeterlikleri temelinde ele alınarak pedagojik alan bilgisi modelleri, pedagojik alanbilgisinin kaynakları, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi teorik boyutta açıklanırken;özel öğretim yöntemleri dersinde bir uygulama örneği ve fen bilimleri dersinde değerlendirmeörneği ile pedagojik alan bilgisini uygulama boyutuna taşınmaktadır. Ayrıcagünümüzde teknolojinin eğitim ortamındaki işlevi dikkate alınarak önerilen teknolojikpedagojik alan bilgisi de teorik ve uygulama örnekleri ile açıklanmaktadır.Bu kitabın öğretmen adaylarının eğitiminde, pedagojik alan bilgisi ve teknolojikpedagojik alan bilgilerinin geliştirilmesinde ve etkili öğretim yapacak öğretmenlerinyetiştirilmesinde eğitimcilere kaynak eser olması beklenmektedir.