Aktif öğrenme,insanların çevrelerinde sıklıkla duyduğu bir kavram olmasına ve eğitim bilimleri alanında birçok kurum ve teori tarafından desteklenmesine rağmen uygulama aşamasında ciddi belirliksizlerin olduğu bir konudur. Be nedenle, bu kitabın aktif öğrenmeyi teoriden çıkartıp pratik anlamda uygulama konusunda bir başlangıç olduğu söylenebilir.
Bu kitabı incelerken, bilimsel verilerde uygulama alanındaki gerçeklerin birbirlerini nasıl tanımlandığını fark edeceksiniz. Sınıfında öğrenme sorunu yaşayan her çocuğun, kendini değiştirmeden kendi potansiyelini kullanma fırsatı verilmesiyle nasıl kazanıldığını göreceksiniz. Öğrencilerin aldığı emirleri yerine getiren ve öğretim programındaki her kavramı ezberleyen robotlar olmamaları gerektiğinin önemini fark edeceksiniz.