Sağlık hizmetlerinde yaşanan yenilikler, rekabetin artması, tüketicilerin daha bilinçli hâle gelmesi ve benzeri durumlar, sağlık kuruluşlarının rakiplerine göre öne çıkmalarını, tercih edilen olmalarını zorunlu hâle getirmektedir. Bu durum, sağlık kuruluşlarının varlıklarını devam ettirebilmeleri açısından vazgeçilmezdir. Rakiplerinden farklı olmayı tüketicilerin zihninde yer edindiren işletmelerin tercih edilebilirliği artmakta ve markalaşma yolunda ilerlemektedirler. Sağlık Bakanlığının son yıllarda hastane yatırımlarından en önemlileri şehir hastaneleri olmuştur.
Şehir hastaneleri, Sağlık Bakanlığının 2003 yılında Sağlıkta Dönüşüm Programı (SDP) adıyla uygulamaya geçirdiği önemli projelerden biridir. Bu proje çerçevesinde Türkiye'nin farklı illerinde Kamu Özel İş Birliği Modeli ile 21 şehir hastanesi kurulması planlanmıştır. Şehir hastaneleri ile hastane kapasitelerini ve hasta memnuniyetini yükseltmek amaçlanmıştır. Şehir hastanelerinden hizmet alan hastaların şehir hastaneleriyle ilgili algılarının, algılama haritaları ile görsel olarak sunulması yöneticilere ve politika yapıcılara yol gösterici olacaktır. Bu kitapta, Türkiye'de faaliyet gösteren yedi farklı şehir hastanesinin belirlenen değişkenler çerçevesinde algılama haritaları yardımıyla görsel olarak konumları ortaya çıkarılmış ve tüketicilerden elde edilen verilerden hareket edilerek araştırma kapsamındaki değişkenler açısından şehir hastanelerinin birbirine uzaklık ve yakınlıkları görsel olarak tespit edilmiştir. Bu tespitler sonucunda, şehir hastanelerinin birbirlerinden farklılıkları ve benzerlikleri gösterilmiştir. Şehir hastanelerinin iyi olan özellikleri ile müşterilerinin zihninde yer alan algıları görsel olarak sunulmuştur. Bu kitap, yöneticilerin hastanelerin tercih edilebilirliğini artırması için kullanabilecekleri stratejileri göstermek üzere hazırlanmıştır.