Her an dinamik bir süreç içinde olan pazarlama, yaşanan değişimlere en hızlı tepki verilmesi gereken alanlardan biri olması ne-deniyle pazarlamanın önemi her geçen gün hızla artmaya devam etmektedir. İşletmenin geleceği karlılığa, karlılık satışlara, satışlar pazarlama gücüne, pazarlama gücü ise güncel olarak tüketicinin istek ve beklentilerinin ne yönde, nasıl değişeceğini öngörmeye bağlıdır.
Bu kitabın tüketici davranışları alanındaki güncel akademik çalışmalarla ilgili alana ve akademik camiaya yararlı olması beklenmektedir. Eserden beklenen katma değerin arttırılması düşüncesi ile geniş bir alana sahip olan pazarlama alanında tüketici davranışlarını inceleyen çalışmalar aynı çatı altında toplanmıştır. Kitapta tüketici davranışı ile ilgili farklı alanlardaki nitel ve nicel çalışmalara yer verilmiştir.