Yaşam kaynağı olan üretimin dünya üzerindeki gücü yadsınamaz bir gerçekliktir. Doğru zamanda, doğru yerde, doğru üretimi yapan ve doğru yöntemle, doğru hedef kitle ile buluşturabilenler; ister birey, ister işletme, isterse de uluslar olsun her zaman rekabet üstü olmayı ve kalmayı hak edeceklerdir. Dolayısıyla ayakta olmanın, hayatta kalmanın sırrı da rekabet üstü olmakta gizlidir. Hedef kitlenin istek ve beklentilerinin an be an değiştiği bir ortamda buna ayak uydurmak için gerekli araştırmaların, çalışmaların güncel olarak yapılması bir zorunluluk haline gelmektedir. Bu kitapla pazarlama alanındaki tüketici davranışları konusu farklı alanlarla birlikte ele alınarak, ilgili alanda çok sınırlı olarak bulunan tematik kitaplarımıza bir yenisinin daha kazandırılması amaçlanmıştır. Böylece ilgili alanda çalışmalar yapan araştırmacılar için başucu eser niteliği olan kitap serimizde tüketici davranışı konusu ile ilgili güncel konular ele alınmış olup, alanında uzman akademisyenlerimizin katkılarıyla kitap son halini almıştır.