Günümüzün artan rekabet koşullarında işletmelerin kendilerine iyi bir yer edinebilmelerinin ön şartı hedef kitlelerinin beklentilerini karşılayabilecek, hatta ötesine geçebilecek bir pazarlama karmasını oluşturmak ve hayata geçirmektir. Çağdaş pazarlama anlayışında tüketici, tüm pazarlama faaliyetlerinin odağını oluşturmaktadır. Bu nedenle pazarlamacıların tüketicilerin satın alma davranışlarındaki değişimleri yakından izlemeleri ve pazarlama stratejilerini o doğrultuda oluşturmaları gerekmektedir.
Bu kitabın temel çalışma alanını, pazarlama biliminin en önemli unsurlarından biri olan tüketici davranışları oluşturmaktadır. Son yıllarda önemi giderek artan ve pazarlama dışı bilim dallarının da ilgisini çeken tüketici davranışları bu çalışmada genel olarak ele alınmaya çalışılmıştır.