Pazar araştırmalarına ayrılan onca bütçeye rağmen, piyasaya sunulan markaların önemli bir bölümü başarısız oluyor. Oysa şirketler, tüketiciler ne istiyorsa onu üretiyor!..
Bu garip durumun nedeni, tüketicilerin aslında ne istediklerini bilmemeleri olabilir mi? Harvard Business School'da pazarlama profesörü olan Gerald Zaltman "evet" diyor, "çünkü düşünme sürecinin yüzde 95'i bilinçaltında gerçekleşir."
Tüketici Nasıl Düşünür?, satın alma kararlarının arkasındaki bu sisli bölgeyi aydınlatan bir kitap. Zaltman bu kitapta nöroloji, sosyoloji, bilişsel bilimsel gibi pek çok disiplinden yararlanarak tüketici aklının işleyiş kurallarını açığa çıkarıyor. İnsanların neyi, neden ve nası satın aldıklarını anlamamızı sağlıyor. Bu bilgiyle neler yapılmaz ki!