Yapay zekanın hayatımızda en çok kapladığı yeri, taşınabilir akıllı cihazlar oluşturmaktadır. Bu cihazların yaygınlaşması, rekabet açısından ticari hayata başka bir boyut kazandırmaktadır. Yeniçağın rekabeti, artık mobil uygulama dağıtım platformlarında gerçekleşmektedir. Firmalar potansiyel müşterilere veya hukuk nezdindeki karşılığıyla kullanıcı tüketiciye ulaşabilmek için farklı yollara başvurmaktadır. Bunlardan birisi de mobil uygulamalardır. Mobil uygulamalar, dijitalleşen dünyanın getirdiği yeniliklerden birisidir. Geliştirilen mobil uygulamaların kullanıcı tüketiciye pazarlanabilmesi için dijital dünyanın nimetlerinden faydalanılmaktadır. Ancak uygulamanın tüketiciye pazarlanmasıyla firmaların işi bitmemektedir. Keşfedilip indirme işlemi tamamlandıktan sonra, firma ve kullanıcı tüketici arasında uygulama içi pazarlama ilişkisi devam etmektedir. Belirli mal veya hizmetlere ve bunlara ilişkin ticari uygulamalara karşı kullanıcı tüketiciler ile mobil uygulama hizmet sunucuları arasında akdedilen mobil uygulama sözleşmesinin hukukumuzdaki yeri ve kanunlar ihtilafındaki boyutu bu çalışma kapsamında değerlendirilecektir.