Bu kitabın ilham kaynağı; müziğin düşünsel ve duyuşsal yeteneği açığa çıkaran bir dil olarak kültürel işlevinin önemine işaret etmektir. Zira müziksel anlatı, şimdiki zamanın sınırlarını zorlayan, aşkın bir zaman ve anlam dünyası sunabilme potansiyeli olan, dinamik bir formdur. Klasik Batı müziği formasyonu olan ve çoksesli enstrümantal müzik yapan piyanist besteci Tuluyhan Uğurlu'nun daha ziyade İstanbul'u, Akdeniz ve Anadolu medeniyetlerini konu alan müziği, yerellik ve evrensellik arasındaki sınırları kaldıran, aynı anda hem yerel hem evrensel oluş potansiyeli sunan bir anlatı yapısına sahiptir. Zira sanatçının İstanbul Kanatlarımın Altında(1996) adlı albümü; aynı adlı filmin müziği niteliğindedir ve 1990'lı yıllarda uzun bir aradan sonra geniş kitlelerin yeniden Türk sinemasıyla buluşmasında önemli bir etken olmuştur. Bu kitap çalışmasının okuyucuya sunduğu temel gönderme; "müzikle İstanbul'u düşünmek, bir şehrin ve o şehre ait insanın dünyasını anlamak, yerel ve evrensel temaların biraradalığı mümkündür" konusudur.