Bu kitap toplumların geleceğinde önemli bir yeri olan özel gereksinimli bireylerin yetiştirilmesi sürecinde öğretmenlere ve ailelere rehber olması, onlara ihtiyaç duydukları bilgileri sunması amacıyla hazırlanmıştır. Kitabın ilk bölümünde özel eğitim ve ilişkili diğer kavramlara değinilmiştir. İkinci bölümde ailenin özel eğitim sürecindeki rolü ve sorumlukları incelenmiştir. Kitabın üçüncü bölümünde kaynaştırma eğitimi ve bireyselleştirilmiş öğretim planları ile ilgili bilgiler sunulmuştur. Dördüncü bölümde zihinsel yetersizliği olan çocukların, beşinci bölümünde otizm spektrum bozukluğu olan çocukların, altıncı bölümünde özel öğrenme güçlüğü olan çocukların, yedinci bölümde işitme yetersizliği olan çocukların, sekizinci bölümde görme yetersizliği olan çocukların, dokuzuncu bölümde özel üstün yetenekli çocukların, onuncu bölümde fiziksel yetersizliği olan çocukların, on birinci bölümde dil ve konuşma bozukluğu olan çocukların, on ikinci bölümde duygu davranış bozukluğu olan çocukların ve on üçüncü bölümde de çoklu yetersizliği olan çocukların özellikleri ve bu çocuklara sunulacak olan eğitim hizmetlerinin taşıması gereken nitelikler ele alınmıştır.
Elinizdeki bu kitap, başta uygulayıcı konumundaki öğretmenler, lisans ve lisansüstü düzeyinde ilgili dersi alan, temel alan ve yan alan öğrencileri ve dersi veren öğretim elemanları, meslekî yaşantılarında kullanmak isteyen öğrenciler ve öğretmenler, kitabın alanıyla ilgili araştırma yürüten araştırmacı ve akademisyenler, için başvuru veya başucu kitabı olma özelliği taşımaktadır. Dolayısıyla bu kitabın özel gereksinimli çocuklarla çalışan öğretmenler ve idareciler, öğretmen adayları, özel gereksinimli çocukların aileleri, bu alanda çalışan akademisyenler ve özel eğitimle ilgilenen tüm kişi ve kurumlar için yararlı olacağı söyleyebiliriz.