Okullarda yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri; öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek amacıyla okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim kurumlarında yürütülmektedir. Bu hizmetler okul rehberlik ve psikolojik danışma servislerince yürütülüyor olsa da, bu hizmetlerin sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi eğitim-öğretim sürecinin tüm paydaşlarının sürece olumlu katılımlarıyla ancak mümkün olmaktadır. Dolayısıyla bu sürecin çok boyutlu bakış açısıyla ele alınması büyük önem arz etmektedir. Bu bağlamda elinizdeki bu kitap, tüm okul kademelerinde, tüm paydaşların penceresinden rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerindeki olumlu yönleri, eksik yönleri ve daha iyi hizmetler için yapılması gerekenleri yansıtma yönüyle oldukça önemli bilgiler sunmaktadır. Hem temel eğitim, hem ortaokul hem de ortaöğretimlerde yürütülen rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri her paydaş için ayrı ayrı ele alınmış, literatürle desteklenmiş ve çıkan sonuçlara göre çeşitli önerilerle desteklenmiştir. Böylelikle bu kitabın her bir bölümü diğer bölümlerle birlikte alana dair bütüncül bir bakış açısı sunmaktadır.