Helal ve haram kavramları hemen hemen bütün toplumlarda, özellikle de Müslüman toplumlarda insanlığın var olduğu günden beri kullanılan kavramlardır. 20. yüzyılın sonlarına doğru gayrimüslim toplumlarda yaşayan Müslümanların helal et tüketme isteği ile helal ve haram kavramları gıdalar için de yoğun olarak kullanılmaya başlanmıştır. Dünya genelinde Müslüman sayısının giderek artması ve tüketicilerin helal gıda tüketimi ile ilgili olarak daha fazla bilinçlenmeleri hatta sadece Müslüman tüketicilerin değil helal ürünleri daha sağlıklı olarak değerlendiren gayrimüslim tüketicilerin de helal ürün tüketimine yönelmeleri neticesinde "helal tüketim", üzerinde önemle durulması gereken bir konu hâline gelmiştir.
Helal tüketim çok farklı açılardan incelenebilen bir kavramdır. Buradan hareketle bu kitapta helal tüketim; "Helal Gıda", "Helal Lojistik ve Küresel Tedarik Zincirindeki Yeri", "Helal Turizm", "Helal Kozmetik ve Kişisel Bakım Ürünleri", "Helal İlaç ve Takviye Edici Gıdalar", "İslamiyet'te Giysi Modası - Helal Moda", "Helallik Açısından Gıda Katkı Maddeleri", "Helallik Açısından Jelatin", "Helal Gıda Sertifikası", "Helal Ambalajlama ve Etiketleme", "Helal Tüketim Pazarı", "Helal Pazarlama ve Markalama", "Tüketici Davranışları Açısından Helal Tüketim" ve "İslami Finans" olmak üzere on dört farklı bölümde tüm yönleriyle ele alınmıştır.
Kitap, helal tüketim konusunun kapsamlı bir şekilde ele alınması açısından literatüre ve bu alandaki boşluğun doldurulmasına önemli bir katkı sağlamaktadır.
Kitabın konuya ilgi duyan tüm okuyucular için faydalı olması temennisiyle…