Turizm endüstrisinin rekabetçi ve dinamik yapısı, diğer sektörlerle bağlantısı, sektöre hizmet veren çok sayıda otel, acente, havayolları, yiyecek - içecek işletmeleri ve misafir memnuniyeti kavramlarının sektörde faaliyet gösteren işletmelerin kârlılıklarını artırmasında itici güç olması gibi çok sayıda unsurdan dolayı markalaşma olgusu önem kazanmaktadır. Özelikle turizm endüstrisinde tüketiciler, otellere, ulaştırma firmalarına ve yiyecek içecek işletmeleri gibi çeşitli kurumsallaşmış işletmelere ve turistik destinasyonlara karşı güçlü duygular hissetmekte ve küresel veya kurumsallaşmış başarılı markalara tüketiciler tarafından yoğun talep olabilmektedir. Bundan dolayı turizm işletmelerinin etkili bir marka yönetim stratejilerine sahip olması, hizmet farklılığı ve müşteri sadakatinin sağlanmasını kolaylaştırmaktadır.