Günümüz rekabet dünyasında pek çok alanda yaşanan değişimler, pazarlama alanına da yansımaktadır. Bu değişimler pazarlama faaliyetlerinin güncel gelişmeleri adapte edecek biçimde dönüşmesine neden olmaktadır. Klasik pazarlama anlayışından vazgeçmeyen işletmelerin, modern pazarlama anlayışını benimseyen işletmeler karşısında ayakta kalması güçleşecektir. 2000'li yıllar itibarıyla pazarlamada ortaya çıkan yeni trendler, işletmelerin mevcut ve potansiyel müşterileriyle daha interaktif ve kalıcı iletişim kurmalarına imkân sağlamaktadır. Turizm Endüstrisinde Modern Pazarlama Yaklaşımları kitabının devamı niteliğindeki bu kitapta; gerçek zamanlı pazarlama, ilişkisel pazarlama, kıtlık pazarlama, nöro pazarlama, yeniden pazarlama ve yeşil pazarlama konuları turizm endüstrisi perspektifinden ele alınmış ve örneklerle açıklanmaya çalışılmıştır.