Bu kitapta, turizm işletmelerinin derinlemesine incelenmesinden ziyade, turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin türleri, özellikleri ve yönetim yapılan hakkında özlü fakat kapsamlı bilgiler verilmeye çalışılmıştır.
Bu amaçla hazırlanan kitap toplam 13 bölümden oluşmaktadır: Kitabın 1. Bölümünde; genel işletmecilik ve turizm kavramları hakkında genel bilgiler verilmiştir. 2. Bölümde; genel olarak seyahat işletmeleri, Tur Operatörleri, Seyahat Acentaları, turistik ürünler ve dağıtımı hakkında bilgilere yer verilmiştir. 3. Bölümde; Otel İşletmeleri, türleri ve organizasyonel yapıları hakkında bilgiler sunulmuştur. 4. Bölümde; Turistik konaklama işletmeleri bünyesinde ve/veya bağımsız faaliyet gösteren yiyecek-içecek işletme türleri ile ilgili konular anlatılmıştır. 5. Bölümde; Turizm olgusunun temelinde var olan ve yer değiştirmeyi sağlayan ulaştırma ve ağırlıklı olarak havayolu işletmeleri ile ilgili bilgiler sunulmuştur. 6. Bölümde; Turizm sektörü açısından ülkemizde henüz önemi tam olarak anlaşılamamış deniz turizmi işletmeleri hakkında bilgiler, yeni bir bakış açısı ile verilmiştir.
7. Bölümde; kitaba yeni eklenmiş bölüm olup, turizm açısında giderek Önemi artan araç kiralama işletmeleri hakkında detaylı bilgiler verilen bir bölümdür. 8. Bölümde; kitabımıza yeni eklenmiş bir bölüm olup, rekreasyon ve animasyon işletmeleri ile çalışma alanları hakkında bilgiler bulabileceğiniz bir bölüm olarak tasarlanmıştır. 9. Bölümde; kitaba yeni eklenen bölümdür ve bu bölümde Sağlık turizmi tüm boyutları ile ele alan bilgilere yer verilmiştir. 10. Bölümde; Kongre ve Fuar organizasyonu yani toplantı turizmine hizmet eden işletmelerin anlatıldığı kitaba yeni eklenen bir bölüm olarak tasarlanmıştır. 11. Bölümde; Tamamlayıcı turizm işletmelerine değinilmiştir. 12. Bölümde; Turizmin uluslararası boyutunun büyük bir önem arz etmesi sebebiyle bu alanda faaliyet gösteren uluslararası turizm işletmeleri ele alınmış ve açıklayıcı bilgilere yer verilmiştir. 13. ve son bölümde ise; ilk 12 bölümde ifadesini bulan turizm işletmelerinin ürettikleri mal ve "hizmetlerin pazarlanmasına yönelik bilgilerin sunulması amacıyla turizmde pazarlama anlayışı ve stratejileri konularına yer verilmiştir.