Turizm sektörü dünya çağında en hızlı gelişen sektördür. Turizm sektörünün dünya çapındaki hızlı gelişimi sonucu, işletmeler yoğun bir rekabet ortamına girmişlerdir. Böyle bir ortamda rekabet güçlerini artırmak isteyen işletmeler yeni stratejiler geliştirmeye, ürün ve hizmet çeşitliliklerini artırmaya ihtiyaç duymuşlardır. Şirket satın almaları ve birleşmelerle büyüyen turizm işletmelerinde kombine hizmet verme kavramı ortaya çıkmıştır.
Kitap iki bölümden oluşmaktadır.
Birinci bölümde turizm başlığı altında turizmin tanımına yer verilmiştir. Turizmin tarihsel gelişimi ve turizm endüstrisi incelenmiştir.
İkinci bölümde turizm işletmeleri başlığı altında seyahat işletmeleri ve konaklama işletmelerinde organizasyon yapısı, bu işletmelerin sınıflandırılması, özellikleri, bu işletmelerde kullanılan belgeler, hesap planları incelenmiş ve turizm işletmelerinde gerçekleşen tüm hizmetlere ilişkin muhasebe kayıtları örneklerle açıklanmıştır.