Dünya turizmindeki hızlı gelişim ülkeler arasında global rekabetin artmasına ve rekabet avantajının kazanılmasına yönelik turizm pazarlama stratejilerinin geliştirilmesine yol açmıştır. Bu kitap, genel pazarlama ilke ve uygulamalarını temel alarak, turizm işletmelerinin sunduğu ürünün hizmet ağırlıklı olması nedeniyle hizmetlerin ve turizm hizmetinin anlaşılabilmesi ve etkili bir şekilde pazarlanabilmesi için kaynak olarak hazırlanmıştır. Pazarlama ve ilgili kavramların tanımlanması ve pazarlama anlayışındaki gelişmeler, hizmet ve turizm hizmetinin kendine has özellikleri ve pazarlama anlayışındaki farklılıklar, turizm pazarlama çevresi, stratejik planlama ve pazarlama planlaması, pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırmaları, turistik tüketici satın alma davranışları, pazar bölümleme, hedefleme verilerine yönelik pazarlama karması elemanı olarak, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, fiziksel çevre, katılımcılar ve süreç yönetimi ele alınmış, ayrıca doğrudan pazarlama ve elektronik ortamda pazarlama konuları da açıklanmıştır. Kitap, eğitim-öğretim amaçlarına göre şekillenmiş yönüyle lisans ve ön lisans öğrencilerine kaynak kitap olma özelliğinin yanı sıra konuyla ilgili bilgi almak isteyen tüm öğrenciler ve sektör paydaşları açısından da uygun bir kaynak niteliğindedir.