Turizm sektörü ülkelerin ekonomik olarak kalkınması açısından oldukça önemli bir konuma sahiptir. Sahip olduğu doğal güzelliklerle birçok destinasyonu bünyesinde barındıran ülkemiz, turistlerin cazibe merkezi haline gelmiştir.
Pizam, 1999 yılında turizm sektörü için çeşitli öngörülerde bulunmuştur. Bunlar arasında 2050 yılına yönelik olarak, yıllık turist sayısının 2 milyara, turizm geliri açısından ise dünya genelinde toplam yıllık hasılatın 2,1 trilyon dolara ulaşacağı yer almaktadır.
Hizmet sektörünün istihdam oranı 1850'li yıllarda %20 iken, 2025'e yönelik tahminler %85 şeklinde ifade edilmektedir (Heizer ve Render, 2017). İleriye yönelik öngörülen bu değerler, hizmet sektörünün en önemli lokomotiflerinden olan turizmin geleceğine dair bir ışık tutmaktadır.
Turizm sektöründe gidilecek yer olarak kısaca ifade edebileceğimiz destinasyon kavramı için çok farklı tanımlar bulunmaktadır. Doğal olarak destinasyonun seçiminde de çok sayıda faktör etkili olmaktadır. Bu faktörlerin belirlenmesine yönelik literatürde çok sayıda çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu kitapta söz konusu faktörler kapsamlı olarak ele alınmıştır. Ayrıca turistlerin sahip olduğu kültür yapısının söz konusu faktörlerle olan ilişkisinin ortaya konulabilmesi için analizler yapılmıştır.
Eserin birinci bölümünde turizm sektörünün gelişimi üzerinde durulmuş, ikinci bölümde ise literatür taramalarıyla destinasyon seçiminde etkili olan faktörlere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde kültür kavramı; ögeleri, çeşitleri, katmanları ve boyutlarıyla ele alınmıştır. Son bölümde ise, destinasyon seçiminde kültürel faktörlerin etkisinin belirlenmesine yönelik nicel bir analize yer verilmiştir.
Bu eser, destinasyon seçiminde etkili olan faktörler ve kültürün boyutları hakkında kapsamlı bilgi sunmasının yanı sıra istatistiksel analizler aracılığıyla da hem sektöre hem de akademiye faydalı olabilecek bir yapıdadır. Çalışmayı özveriyle hazırlayan yazarlara ve titiz gayretlerinden ötürü Akademisyen Yayınevi'ne teşekkürlerimi sunarım.
Hacer Yumurtacı Aydoğmuş