Çağdaş kamu yönetimi anlayışında sorunların çözümünün, kitlelerin değişen kamu hizmeti tercihlerini, optimal biçimde analiz edebilme ve bu yönde sistematik yaklaşımlar geliştirmeye bağlı olduğu belirtilmektedir. Bilgi sistemleri kullanımının bu konuda birçok kolaylık sağlayacağı ise yadsınamaz bir gerçektir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler ve özellikle internet, bilginin üretilmesi, depolanması, işlenmesi, iletilmesi, bütünleştirilmesi ve kullanımında yeni olanaklar sağlamaktadır. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de kamu kurumları bilgi sistemlerinden daha fazla yararlanarak karar destek sistemlerini güçlendirmek, iş süreçlerini hızlandırmak, etkinliği artırmak ve harcamalarda tasarruf saplayabilmek için proje ve uygulamalar geliştirmişlerdir. Bu bağlamda kamu kurumları birçok alanda elektronik veritabanı ve otomasyon projeleri geliştirmişler ve internet üzerinden çeşitli uygulamaları yaşama geçirmişlerdir.