Sağlık turizmi son yıllarda ülkemizde gelişen ticari, tıbbi ve teknolojik anlamda fırsatlar sunan büyük bir pazardır. Bu alanda ülkemizde çalışmalar günden güne hız kazanmaktadır. Sağlık turizminde akreditasyon, pazarlama, markalaşma, kümelenme, dış kaynak kullanımı gibi konular diğer hizmet sektörlerinden ayrılarak kendine özgü bir yapı sergiler. Sağlık turizminde hedef kitle sağlık turisti olduğu için pazarlama stratejisi kurulurken hasta memnuniyeti en ön planda olmalı, edindiği tecrübe marka bağımlılığı yaratmalıdır. Sağlık işletmeleri pazarlama karmasını stratejilerine konumlandırırken katma değerli, yüksek kalitede, akreditasyon standartlarına uygun bir şekilde hizmet vermeyi odak noktası haline getirmelidir. Sağlık turizmi büyüyen ve rekabetçi bir pazara sahip olduğundan sağlık işletmeleri stratejik planlarını oluştururken pazardaki rakiplerini de göz önünde bulundurmalıdır. Pazarda pay sahibi olmak ve tutunabilmek için devletin tanıtım ve bilgilendirme konularında destek sağlaması önem arz eder. Bu kitap, dokuz bölümden oluşmaktadır. Kitap sağlık turizminde temel kavramlar ile giriş bölümü yapılmış olup devamında güncel yönetim konuları olan; kümelenme, lojistik, dış kaynak kullanımı, kriz yönetimi, kalite, akreditasyon, pazarlama ve markalaşma konularının sağlık turizmi ile ilişkilerinden bahsedilmiştir. Çalışmamız, sağlık hizmetleri ve yönetimi ile kamu yönetimi gibi alanlarda öğrenci, araştırmacı, eğitimci olanlar için yalın bir şekilde sağlık turizminde güncel yönetim konuları ile ilgili bir rehberlik sunmaktadır.