"İlkel" ya da modern sonrası toplumsal 161 ritüellerin kaynaklık ettiği "Performans" olgusu, 1960'lardan sonra dünyadaki yeni tiyatro anlayışının pantehonunu Olimpos'tan alıp "Batı" olmayan her yere yerleştirmişti. Sonunda Amerikalı Schechner ve İngiliz Turner'ın Afrika'daki ve diğer ilkel kabile ritüellerinden referanslarla oluşturduğu performans disiplini ve oluşturdukları Yeni Tiyatro Poetikası Batı Tiyatrosu'na can suyu olmuştu. Aristocu olmayan tiyatro konvansiyonları, dünyanın "Batı olmayan" birçok yerindebinlerce yıldır icra edilmekteydi. Anadolu'da oynanan Köy Seyirlik Oyunları datoplumsal açıdan ritüel işlevi görürken diğer taraftan da tiyatral bir etkinlik olaraktoplumsal yarar bakımından "tiyatro" işlevi görevini binlerce yıldır kusursuzca yerine getirmektedir. Bu çalışma, Batı Tiyatrosunun özellikle Afrika'daki kabile ritüellerinden/performanslarından referanslarla oluşturduğu yeni tiyatral poetikanın bir benzerini [belki de daha iyisini] Anadolu Ritüelleri olarak da adlandırabileceğimiz Dramatik Köy Seyirlik Oyunları'nı kaynak alarak oluşturabileceğimizi savunmaktadır.