Türkçe öğretiminin önündeki engellerin aşılmasına dönük doktara çalışmasında, basamaklı öğretim programının temel ilkeleri ile bu ilkelerin Türkçe derslerinde nasıl yaşama geçirileceği açıklanmış; Türkçe derslerinde uygulanan basamaklı öğretim programının öğrencilerin okuma ve yazma becerileri üzerindeki etkisi irdelemiştir.
Dil öğretimi, bilgiden çok beceri kazandırmayı amaçlar. Öğrencilerin, anlama ve anlatma becerilerini uygulamalarla geliştirmek; onlara dil bilinci ve duyarlığı kazandırmak öğretimin temel amaçlarıdır. Bu amaçlara ulaşabilmek için dil öğretiminde geleneksel uygulamalar yerine, çağdaş eğitim yaklaşımlarının yeğlenmesi gerekir.
Dr. Sedat KARAGÜL'ün çalışmasında, öğrencilerin anlama ve anlatma becerilerinin gelişimine katkı sağladığı deneysel süreçlerde sınanan, basamaklı öğretim anlayışıyla kurgulanmış eğitim durumlarına da yer verilmiştir. Dr. Sedat KARAGÜL'ün "Türkçe Eğitiminde Basamaklı Öğretim" adıyla kitaba dönüştürdüğü çalışmasının; başarılı ve verimli bir dil öğretimini amaçlayan öğretmenlere, öğretmen adaylarına, araştırmacılara kılavuz olacağını düşünülmektedir.
- Prof. Dr. Sedat Sever