Türkçe, 5 bin yıldır bilinen, dünyanın farklı coğrafyalarında konuşulan ve öğretilen dillerden biridir. 21. yüzyıla gelindiğinde Türkçe, artık sadece Türkiye ve Türk dünyasında değil dünyanın dört bir yanında araştırılan ve öğretilen bir dildir. Dil, sosyal bir olgu olmasından ötürü sürekli gelişen ve değişen yaşam koşullarıyla kendini yenileyen bir yapıya sahiptir. Bu özelliği dil ve dil bilimi üzerine sürekli yeni araştırmaların yapılmasını zorunlu kılmaktadır. Nitekim günümüzde dil eğitimi ve öğretimi konusunda politika geliştiren, öğretimi iyileştirmeye odaklanan ve var olan eksiklik ve sorunların giderilmesinde çözüm yolu üretmeyi hedefleyen birçok bilimsel araştırma yapılmaktadır. Türkçenin eğitimi ve öğretimi çok yönlüdür ve bilgiden ziyade beceriye odaklanmaktadır. Sosyal, kültürel ve bilimsel gelişmelere açık bir niteliğe sahiptir. Bu özellikler, Türkçe öğretimi alanındaki bilimsel araştırmalara ivme kazandırmaktadır. Elinizdeki kitap Türkçe öğretimine dair güncel araştırmaları alanın bilim insanları, öğretmen ve okurlarına sunma amacıyla hazırlanmıştır. Eser bu anlayışla hazırlanmış serinin ikincisidir. 2022 yılında ilki okurlarıyla buluşmuş olan kitap, bu yıl Türkçe Eğitimi ile İlgili Güncel Araştırmalar II adıyla yayımlanmaktadır. Türkçe Eğitimi ile İlgili Güncel Araştırmalar II adlı eser, Türkçenin eğitimi ve öğretimine dair güncel bakış açısıyla oluşturulmuş araştırma sonuçlarını bilim insanlarına ve öğreticilerine sunan bir kaynak özelliği taşımaktadır.