Türkçe eğitiminin kendi içinde farklı ve özel alanları ve bu alanlara bağlı olarak geliştirilen yöntemleri bulunmaktadır.Özellikle son yıllarda algının her alanda etkin kullanımı ve buna bağlı olarak algı ile bazı bilgi ve yönlendirmelerin ne denli başarılı sonuçlar verdiği anlaşılmaktadır.Türkçe eğitiminde de algı ve öğrenme arasındaki ilişkilerin bir bütün olarak ele alınıp tartışılması ve eğitim öğretim sürecinde algısal öğrenmenin yerinin belirlenmesi kaçınılmazdır.Hiçbir şey kendiliğinden oluşmaz.Oluştuğu varsayılanlarında mutlaka bir öncesi olduğu bilinmektedir.Bu çalışma Türkçe eğitiminin her alanında algının nasıl kullanılacağı ve algı ile dil eğitimi arasında bağlantıların öenmine dikkat çekmektedir.Başta eğtim fakülteleri olmak üzere her düzeyde Türkçe ile ilgilenenler bu eserin muhattaplarıdır.