Ülkemizde Türkçe öğretimi ve dilimizin kullanımı konusunda, özellikle son yıllarda ciddi sorunlar görülmektedir. Aşırı yabancı dil düşkünlüğü, anlamsız yabancı hayranlığı, bazı özel radyo ve televizyonlar ile yazılı basın-yayın orgalarının özensiz ve biraz da sorumsuz tutumları bu sorunları giderek arttırıyor. Bugün, ülkemiz, çeşitli sorunların ve kirliliklerin yanı sıra bir de "dil kirliliği" içinde bulunuyor. Öğretim sürecinden geçmesine karşın, bireylerde dil duyarlılığı ve dil bilinci bakımından görülen eksikler, kültürün temel öğesi olan dilimiz için ciddi sorunlar oluşturmaktadır. İşte, anadili duygusu ve bilinci kazandırma konusunda öğretmenlere, özellikle ilköğretim okulu öğretmenlerine, öğretmen yetiştiren kurumlara önemli görevler düşmektedir.
Şunu kesinlikle vurgulayalım ki, dili doğru ve düzgün kullanma doğuştan gelen bir yetenek değil, doğrudan doğruya eğitimle elde edilen bir beceridir.
Çocuklarımızın öğrenimleri boyunca derslerle ilgili çalışmalarında öğrenmelerini kolaylaştıracak, başkalarıyla sağlıklı iletişim kurmalarında yararlanacakları temel dil becerilerini amaçlanan düzeyde kazandıracak olan etkili birTürkçe öğretimi için, öğretmenlerin gerekli bilgi ve becerilerle donanmış olması kaçınılmaz bir ihtiyaçtır.
Kendi alanlarında önemli bir boşluğu dolduran bu kitapta, kuramla uygulama, kuramsal bilgilerle uygulamalı çalışmalar birleştirildi. Üniversitelerimizin Sınıf Öğretmenliği, Türkçe Öğretmenliği, Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Türk Dili ve Edebiyatı öğrencilerine yani öğretmen adaylarına ve öğretim elemanlarına, sınıf öğretmenleri ile Türkçe öğretmenlerine, dilimize ve onun eğitimine ilgi duyan herkese yararlı olacaktemel bir kaynaktır.