Uzaktan eğitim Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde son zamanlarda gittikçe önemi artan bir yaklaşım haline gelmiştir. Özellikle dünya çapında yaşanan salgın birçok öğreticiyi ve öğreniciyi uzaktan eğitimle tanıştırmış ve bu süreçte önemli deneyimler kazanmalarına yardımcı olmuştur. Şüphesiz uzaktan eğitim, yüz yüze eğitimin yerini tutamaz. Öğrenme alışkanlıklarımız, uzaktan eğitime karşı tutumumuz, etkileşim imkânları, öğrenicilerin özerk çalışabilme becerileri bu konuda daha almamız gereken yol olduğunu gösteriyor. Halihazırda dil öğretiminde kullanılan uzaktan eğitim programlarının işlevsel ve etkili tasarlanması halinde mesafe, zaman ve şartlar bakımından sıkıntı yaşayan öğreniciler için oldukça önemli öğrenme fırsatları sunduğu bilinmektedir. Kendi öğrenme hızında ve tarzında, zaman ve fiziksel mesafe sınırlaması olmaksızın, ücretsiz ya da daha düşük ücretlerle Türkçeyi yabancı dil olarak uzaktan eğitimle öğrenmek bugün mümkün hale gelmiştir. Şu an için sınırlı sayıda program ile bu süreç desteklenmektedir. Ancak alanın çok önemli ve büyük gelişmelere açık olduğu, önemli fırsatları bünyesinde barındırdığı öngörülebilmektedir. Bu süreçte uzmanlara, öğreticilere, uzaktan eğitim tasarımcılarına ve kurumlara düşen Türkçenin yabancı dil olarak uzaktan eğitimine yönelik nitelikli programların hazırlanmasıdır.