1990'lı yıllarda Yeşilçam'ın ortadan kalkması ile birlikte Avrupa'dakine benzer üretim, dağıtım ve gösterim stratejileri izleyen Derviş Zaim, Nuri Bilge Ceylan, Semih Kaplanoğlu, Yeşim Ustaoğlu, Reha Erdem ve Zeki Demirkubuz gibi yönetmenlerin dahil olduğu bir grup genç sinemacı, sanat sinemasının Türkiye'de yaygınlaşmasına ve kanıksanmasına önayak olur. Yıllar geçtikçe Eurimages, Kültür ve Turizm Bakanlığı, çeşitli ulusal ve uluslararası film festivallerinin fonlarını alan yönetmenler, filmlerini bu şekilde finanse ederek kendilerine ticari sinemanın dışında bir kanal açmayı başarırlar. Bu çalışmanın temeli, günümüzde yaygın bir kullanımı olan sanat sineması anlatısının nasıl başladığını ortaya koymak ve sonra uluslararası süreçle ulusal sürecin kesiştiği noktaların hangileri olduğunu belirtmektir. Bunun yanı sıra sanat sineması anlatısına nelerin ne ölçülerde etkide bulunduğu gibi sorulara cevap aramak da amaçlardan biridir. Bu amaçla sanat sineması anlatısına etki eden hususlar son on yıllık periyodu merkez alarak detaylı bir incelemeye tabi tutulur.