Başarıya ulaşmanın en etkili yollarından biri örgütlenmedir. Tüm sektörler için önem arz eden örgütlenme konusu; kırılgan ve dinamik yapısı ile ani gelişen olaylara karşı hızlı tepki gösterme zorunluluğu nedeniyle turizm sektörü için hayati hâle gelmektedir.
Ekonomileri için kilit rol oynayan turizm sektörünü yönlendirmek ve koordine etmek üzere ülkeler; kamusal, özel ve iki alanın birleşimi olarak zikredilebilecek yarı kamusal örgütlenme modelleri geliştirmiştir. Genel amaçları turizm hareketlerini ve turizmden elde edilen geliri artırmak olan ve ülkeden ülkeye farklılık gösterebilen yarı kamusal bu yapılar; turizm ajansı, turizm otoritesi, turizm birliği vb. isimlerle teşkil edilmiştir.
Ülkelerin kamusal örgütlenmeleri incelendiğinde bazı ülkelerde turizmden sorumlu müstakil bakanlıklar kurulduğu, bazılarında ise ekonomi, çevre ve kültür gibi alanlarla birleştirildiği ve birkaç ülkede turizm alanında bakanlık kurulmadığı, farklı şekilde örgütlenme yapısı oluşturulduğu görülmektedir.
Ulusal örgütlenmelerin yanı sıra uluslararası turizme yön veren; ülkelere, turizm sektöründe yer alan mesleklere ve turistlere önerilerde bulunan ve bu kesimlerin çıkarlarını dengeli şekilde korumayı amaçlayan çeşitli uluslararası turizm örgütleri bulunmaktadır. Birleşmiş Milletler Dünya Turizm Örgütü, Dünya Turist Rehberleri Birlikleri Federasyonu, Uluslararası Turizm Birliği gibi çatı kuruluşlar bu tarz örgütlere örnek gösterilebilir.
Türkiye'de turizm alanında faaliyet gösteren kamusal, yarı kamusal ve sivil toplum kuruluşu tarzındaki örgütlenmelerin ve turizm sektöründe sendikalaşmanın işlendiği bu kitapta uluslararası turizm örgütleri de incelenmiştir. Sektöre ve örgütlenmesine ilgi duyan okurların yararlanabileceği kitap, 47 ülkenin turizm örgütlenmesini, dünya turizmindeki konumlarını ve Türkiye ile karşılaştırmalarını kapsamlı bir şekilde araştırarak ele alması bakımından alanında "bir ilk olma" özelliği taşımaktadır.