Kitapta öncelikle kültür kavramı unsurlarıyla ele alınmış, ticaret kültürünün önemi üzerinde durulmuş ve dünyanın farklı kıtalarında yer alan 22 büyük ülkenin ticaret kültürü özellikleri detaylı bir şekilde incelenmiştir. Uluslararası ticarette bu ülkelerin en belirgin ticaret kültürü özellikleri incelenmiş, bu ülkelerle uzun süre ticari ilişki içerisinde olan şirketler üzerine bir saha araştırması yapılarak yaşadıkları 61 adet vaka çalışmaya ilave edilmiştir. Vakalarda isimlerinin belirtilmesini istemeyen firmaların sadece sektörü belirtilmiştir. Diğer ülkelerin ise sadece belirgin ticaret kültürü özellikleri kitabın sonunda kısaca ele alınmıştır. Belirli teorik kaynaklarda ve ülke etütlerinde araştırma kapsamındaki ülkeler hakkında geniş bilgiler yer alırken, birebir o ülkelerle ticaret yapan firmaların deneyimlerini içeren bu çalışma ilgili taraflara daha etkili ve doyurucu bilgiler verecektir.