Uluslararası turizm dünyada en hızlı gelişen ve büyüyen sektörlerden biridir. Öyle ki 1950'li yıllarda 25 milyon olan uluslararası turizme katılan turist sayısı, günümüzde 1 milyarı geçmiştir. Dünyada turizm sektörü, gerek uluslararası turizm hareketleri açısından, gerekse uluslararası turizm gelirlerinde istisna yıllar dışında senelik % 4-4.5 oranında sürekli büyüme göstermektedir ve bu büyüme eğiliminin devam etmesi beklenmektedir. Bu bağlamda, Dünya Turizm Örgütü istatistiklerine göre, 2010 yılında 935 milyon olarak gerçekleşen uluslararası turist sayısının 2020 yılında 1.6 milyarı ve uluslararası turizm gelirlerinin de
2 milyar $ aşması hedeflenmektedir.
Küresel ekonomide bu kadar önemli bir yer tutan turizm sektörünün Türkiye verileri küresel genel ortalamalara göre daha da iyidir çünkü son yirmi yıla baktığımızda istisna yıllar dışında Türkiye'nin bu büyüme hızının neredeyse iki katına eriştiği ve yıllık % 7-8 oranında bir gelişme kaydettiği anlaşılmaktadır. Yani Türk turizmindeki büyüme, dünya turizmindeki büyümenin oldukça üstündedir. Ulusal ekonomik veriler incelendiğinde turizm gelirlerinin ihracatımız ile oranının % 25'lerde olduğu görülmektedir. 2009 yılı turizm verilerine göre Türkiye'ye gelen turist sayısı 27.077.114 kişidir, 2010 yılında ise bu sayı 28.632.204 sayısına ulaşmıştır ve bu sayılar ile Türkiye son yıllarda dünya turizm listesinin ilk onuna girmeyi başarmıştır. Bütün bu verilerin göstergesi olarak uluslararası turizmin Türkiye için vazgeçilmez öneme sahip, gerek ekonomik, gerekse sosyal faydaları oldukça fazla olan ana sektörlerden biri olduğu anlaşılmaktadır.
Türkiye için bu kadar önemli olan turizm sektörü, karmaşık ve çok farklı etkilere sahip bir endüstridir. Ekonomik, sosyal, politik ve kültürel etkilerinin farklı ve etkin olduğu turizm, toplumların yaşam kalitesini de doğrudan ilgilendirmektedir. Dolayısı ile karmaşık, kavramsal ve uygulama zorluklarını da içeren çok boyutlu bir konudur. Uluslararası turizm işletmeciliği, uluslararası otel yönetimi, uluslararası turizmde alt sektörler ve güncel yaklaşımlar başlıklı dört farklı bölüm ve 31 konudan oluşan bu çok kapsamlı kitap uluslararası turizme farklı bakış açılarını içermekte, aynı zamanda uluslararası turizmi farklı alt sektörler, güncel yaklaşımlar ve beklenen eğilimler ile ilişkilendirerek gelecekteki küresel konumlandırılmasını da irdelemektedir.