Modern araştırma üniversiteleri nasıl ortaya çıktı ve gelişti? Başarılarının arkasındaki yönetsel ve kurumsal özellikler nelerdi? Günümüzün kitlesel genişleme koşullarında önündeki meydan okumalar nelerdir? Öğrenci ve öğretim üyesi sayıları ile organizasyon bakımından her geçen gün büyüyüp genişleyen araştırma üniversitelerinin yönetiminde öne çıkan sorunlar hangileridir? 21. yüzyılda araştırma üniversiteleri ve yükseköğretim kurumlarının yöneticileri ve akademisyenleri hangi zor seçimlerle karşı karşıyadır? Üniversiteler tarihinin önde gelen yönetici ve uzmanlarından Clark Kerr'ün eseri bu ve benzeri bir çok soruyu yetkinlikle inceliyor. Multiversite kavramının öncüsü olan ve üniversiteyi modern akıl kenti olarak kavramsallaştıran Kerr, tarihsel süreç içinde üniversite düşüncesinin farklı kullanım biçimlerini irdeliyor. İlk kez 1963'te Harvard Üniversitesi'nde modern üniversitenin doğası üzerine Godkin Dersi olarak sunulan bu metinler, on yıllar içinde yazılan yeniden değerlendirmelerle kapsamlı muhtevaya sahip bir başyapıta dönüşmüştür.
Harvard Üniversitesi'nin rektörlerinden Derek Bok'ın deyişiyle "Modern araştırma üniversitesi üzerine yazılan hiç bir eser, kurumun bu kadar etkileyici bir tanımını sunmamış, hususi gerilimleri ve sorunları hakkında bu kadar samimi değerlendirmeler yapmamıştır." Christopher Jenks ise "Muhtemelen bir üniversite başkanı tarafından yazılmış en öğretici, nüktedan ve bütüncül kitap, ama yine de zamanın testine dayanacak kadar da bilge" olarak tanımlıyor Üniversitenin Kullanımları'nı. 1950 ve 60'lı yıllarda California Üniversitesi'nin vizyoner ve saygın başkanı Clark Kerr'ün modern araştırma üniversiteleri üzerine bu kilometre taşı kitabı, üniversitelerin işlevleri, yönetimi, organizasyon sorunları, boyutları, kullanımları ve doğası hakkında temel bir başvuru metni olmaya devam etmektedir.