Bir bilim dalı ile ilgili uygulamalar bilimsel altyapı çalışmalarıyla ve bu çalışmaların sağladığı temel bilgilerle şekillenir ve gelişir. Son yıllarda ülkemizde üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler için yapılan birbirinden bağımsız çalışmalar, olumlu bir çaba olarak değerlendirilmelidir. Bununla birlikte, bu çabalar, ancak bilimsel verilerle ve uygulamalardan kaynaklanan araştırmalarla başarıya ulaşabilir. Bu eser, üstün zekâlı ve yetenekli öğrenciler ile ilgili temel düzeyde bilgi, bu öğrencilere uygulanacak eğitim programlarının farklılaştırılması için öngörülen veri temelli uygulamaları ve bunlarla ilgili bilgileri kapsamaktadır. Eğitim ortamlarında farkındalığa ihtiyaç bulunan bir kavram olan, üstün zekalı ve yetenekli öğrencilerin eğitim programının farklılaştırılması konusu ile ilgili bu çeviri eserin öğretmenler, öğretmen adayları, ana-babalar ve bu konuyla ilgili olan her kesimden insana temel düzeyde bilgi sağlamak açısından faydalı olacağı düşünülmektedir.