Bu kitap, üstün zekâlı öğrencilerin öğretmenleri, öğretmen adayları ve lisansüstü düzeyde üstün zekâlılarla ilgili uzmanlık eğitimi alan kişiler için hazırlanmıştır. Kitabın içeriğinde üstün zekâlılığın yapı ve tanımlanmasına ilişkin kuramlar, üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin tanılanması, eğitim stratejileri, üst düzey düşünme becerileri ve geliştirmeye yönelik öğretim yöntem ve modelleri gibi genel konulara ek olarak savant sendromu, beklenmedik başarısızlık, iki kere farklı bireyler ve üstün zekâlı ve yetenekli çocuklara yönelik destek eğitim hizmetleri gibi daha özel konularla ilgili bölümler de yer almaktadır. Ek olarak matematikte ve fen bilimlerinde üstün zekâlılar eğitimi ve eğitimin nasıl yapılacağı konusunda bilimsel dayanıklılık temel alınarak bölümler oluşturulmuştur. Kitapta toplam on dört bölüm yer almaktadır. On dört bölüm, temel yaklaşımlar ve girişle başlayıp derinleşmektedir. Kitabın içeriğinin derinleştirilmesi için her bölümün sonundaki kaynaklardan faydalanılarak daha ileri okumaların yapılması ve öğretime yönelik önerilen yollara ilişkin bilimsel çalışmalardan elde edilen kanıtların ilgili literatürden incelenmesi önerilmektedir. Umarız bu kitap, ülkemizdeki üstün zekâlıların eğitimi alanına katkı sağlayacak bir kitap olarak okuyucularımızın kütüphanelerinde yer bulur.