Daha iyi nasıl öğretebilirim sorusunu kendine soran akademik personel ise bunu sistematik ve amaçlı bir şekilde nasıl gerçekleştirebilecekleri konusunda bir kaynak bulamamaktadır. Ayrıca eğitim fakülteleri doğası gereği geleceğin akademisyen adayı olan doktora öğrencilerini eğitim bilimleri üzerine donanımlı yetiştirirken diğer fakültelerde bu konuda sistemli ve organize bir eğitim verilmemektedir. Eğitim fakültelerinde akademisyenlik yapacak olan doktora öğrencilerinin aldıkları eğitim ise genel olarak zorunlu eğitim çağını kapsamaktadır. Bu noktada ülkemizin en değerleri beyinlerini topluma faydalı şekilde işlevselleştirme görevi olan üniversitelerin öğretim kalitesinin artması amacı ile üniversitelerde etkili öğretimin nasıl yapılacağı konusunda kaynak oluşturulması elzemdir. Bu kitabın amacı öncelikle kariyer gelişimini desteklemek isteyen mevcut akademisyenler ve akademisyen adaylarına üniversitede etkili öğretim faaliyetlerinin nasıl yürütülebileceği ile ilgili bir kaynak oluşturmaktır.