Yönetim, örgütsel amaçları gerçekleştirmek için insan ve madde kaynaklarından etkili bir biçimde yararlanma süreci olarak tanımlanabilir. Bu süreçte yöneticilerin karşılaşacağı pek çok sorun olmakla birlikte söz konusu örgüt, ham maddesi ve ürünü insan olan bir örgütse, bir başka deyişle eğitim örgütü ise yöneticinin işi daha da zordur. Bu tür örgütlerde yöneticilerin kuramsal bilgilerini ve uygulamadan elde ettikleri deneyimlerini her olay için yeniden gözden geçirmeleri gerekmektedir. Durumsallık, kaos ve gevşek yapı gibi kavramların bu tür örgütleri daha iyi ifade ettikleri söylenebilir. Bu kitapta, dekanlık, rektörlük, genel müdürlük, Talim Terbiye Kurul Başkanlığı gibi üst düzey eğitim yöneticiliği görevlerinde bulunmuş, yönetimi kuramsal anlamda iyi bilen, uygulamanın içinden gelen eğitim yönetimi profesörlerinin yöneticilik deneyimleri okuyucu ile paylaşılmaktadır.
Bu kitapta, yöneticilerin sorunlar karşısında gösterdikleri davranışların nasıl farklılaştığı, insan ilişkilerinin ne denli çeşitlilik ve karmaşıklık gösterdiği, yaşayanların ağzından anlatılan olaylarla somutlaştırılmakta, örgütsel ortamda çalışan insana ilişkin değerlendirmeler yapılmakta, bu değerlendirmeler yer yer veciz sözlerle ifade edilmektedir. Bu kitap ülkemizde, tarihin bir döneminde yaşanan eğitim yönetimi ile ilgili olaylara tanıklık etmekte, eğitim yönetimi alanında çalışan akademisyenlere ve uygulamacılara ışık tutmaktadır.