Bu çalışma, uzun sap bağlamada (bozuk düzeni) başlangıç, orta ve ileri icra seviyesindeki bireylerin çalgı öğrenim süreçlerine katkı sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmada çeşitli seviyelere hitap eden etütler, Türk halk ezgileri ve besteler yer almaktadır.
Bağlamanın tarihi kökleri, yayıldığı alan ve icra çeşitliliği göz önünde bulundurulduğunda bütün alt dinamikleriyle bir öğretim metodu oluşturmanın zorluğu anlaşılmaktadır. Bu zorluğun ve bağlamadaki engin birikimin farkında olarak yola çıkılan çalışmada, kanaatimizce önemli olan çeşitli icra önerilerinin aktarılmasına odaklanılmıştır.
Çalışmada genellikle, Türk halk müziğindeki "sözsüz türler" ele alınmış ve uzun sap bağlamanın (bozuk düzeni) icra karakteristiklerine sistematik bir şekilde uyarlanarak çeşitli nüanslar ve pozisyonlarla yeniden notaya aktarılmıştır.
Çalışma dokuz bölümden oluşmaktadır,
1. Bölümde; Başlangıç seviyesine yönelik hazırlayıcı etütler,
2. Bölümde; Türk halk ezgileri üzerinde yalın icra çalışmaları,
3. Bölümde; "Süsleme" tekniği ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
4. Bölümde; "Geleneksel karar sesleri" ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
5. Bölüm, dört farklı alt başlık şeklinde ele alınmıştır; 5-A'da legato (boğumlama, tel çekme, kaydırma) tekniği ve ezgiler üzerinde uygulanışı, 5-B'de öğrenilen nüansların/tekniklerin Türk halk ezgileri üzerinde pekiştirilmesi, 5-C ve 5-D bölümlerinde ise 5-B bölümünde verilen ezgilerin -uzun sap bağlamada yaygın olarak kullanılan- SOL ve RE karar seslerine transpoze edilerek uygulanışı,
6. Bölümde; Orta icra seviyesine hitap eden çeşitli pozisyon geçişleri ve parmak baskılarını güçlendirmeye yönelik etütler,
7. Bölümde; Yöresel bağlama tavırları ve ezgiler üzerinde uygulanışı,
8. Bölümde; İleri icra seviyesine yönelik olarak, çeşitli pozisyon geçişleri ve parmak baskılarını hızlandırmaya yönelik etütler,
9. Bölümde; İleri icra seviyesine yönelik olan ve genellikle Türk müziğindeki (THM-TSM) çeşitli formlardan/türlerden esinlenerek uzun sap bağlamanın (bozuk düzeni) icra karakterine uygun olarak yazılmış yenilikçi bir repertuvar çalışması yer almaktadır.