Yeryüzünde yalnızca insana özgü bir olgu olan dilin edinimi ve kullanımı her zaman dilbilimin ve psikolojinin ilgi odağı olmuştur. Çocuk, konuştuğu dili nasıl edinir ve hangi süreçlerden geçerek konuşmayı gerçekleştirir? Bu ve buna benzer birçok soru, filozoflar ve araştırmacılar tarafından farklı bakış açılarıyla açıklanmaya çalışılmıştır. Dilin edinimi üzerine çeşitli savlar ileri sürülmesine karşın bu alanda temelde üç başat görüş ön plana çıkmaktadır. Descartes'i referans alan Chomsky'nin görüşleriyle şekillenen doğuştancı (inné) bakış açısı, Piaget'nin oluşturmacılık (constructivism) yaklaşımı ve Vygotsky'nin etkileşimcilik (interactionnisme) düşüncesi ana dili edinimi araştırmalarına yön veren öncü görüşlerdir. Bununla birlikte çocukta düşünce ve muhakeme yeteneği söz konusu olduğunda Jean Piaget, William Stern, L.S. Vygotsky, Descartes, Montaigne, Pierre Charron, Leibniz, Thomas Hobbes ve daha birçoğu bu alanda kendi bakış açılarına göre değerli fikirler ileri sürerler.
Vaka Örnekleriyle Çocuklarda Anadili Edinimi, alandaki başat teoriler çerçevesinde çocuklarda anadili kazanım süreçlerini, tarihte yaşanan vaka örneklerini ve geçmişte ve günümüzde çocuklarla bire bir gerçekleştirilen pratik dilsel uygulamaların sonuçlarını naçizane düşüncelerle yorumlayarak okuyucuya sunar. Hayvanlara insan dilini öğretme çalışmalarıyla esere başlayan yazar; çocuklarda dil gelişim aşamaları, anadili ediniminde duygusal boyut ve annenin çocuğun dil ediniminde üstlendiği misyon, erken çocukluk döneminde ikiz çocukların dil edinim ve kullanımları ve nihayetinde çocuklarda kavram ve muhakeme yeteneğinin gelişimi üzerine eseri şekillendirir.
Vaka Örnekleriyle Çocuklarda Anadili Edinimi; akademisyenler, öğretmenler, lisans ve lisansüstü öğrencilerine akademik kaynak olma ve özellikle çocukların dilsel gelişimlerini merak eden ebeveynler için de bir kılavuz ve başucu kitabı olma görevini üstlenmeyi amaçlar.