Elinizdeki bu eserde dijital dönüşüm, nano teknoloji, kuantum teknolojileri ve otonom yapay zeka teknolojilerinin yaygınlaştığı ve yaşamın bir parçası haline geldiği küreselleşen dünyada Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi ve salgın süreçlerinde kurumlar, öğrenen ve öğreten paydaşların yaşadıkları sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerilerine değinilmiştir. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine katkı sunmak amacıyla hazırlanan bu kaynak, 14 farklı bölümden oluşmaktadır. Eserde eğitsel ajan, uzaktan eğitimle kültür aktarımında karşılaşılan sorunlar, çok kültürlü sınıflarda karşılaşılan sorunlar, pandemi döneminde yabancı dil olarak Türkçenin öğretimi, yüksek lisans öğrencilerinin yaşadığı sorunlar, uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin yaşadığı sorunlar, öğretmenlerin mesleğe ilk başladıklarında yaşadıkları deneyimler,
Türkçe'nin sosyal çevrede aktif kullanımı, farklı öğrenme stillerine göre anlatma becerilerini geliştirmenin yolları, öğretmenlerin deyim ve atasözü kullanma deneyimleri, yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitim sürecinde kullanılan materyallerin karşılaştırılması, Türkçe yeterlik sınavlarının yenilenmiş bloom taksonomisine göre incelenmesi, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi ders materyali olarak kullanılan "Bengü", yabancı dil olarak Türkçe öğretenlerin dil bilgisi öğretimine ilişkin görüşleri konuları yer almıştır.