Dijital dönüşüm, insan-makine etkileşimi, makineler arası iletişim, etkinleştirici teknolojiler süreçleriyle yapay zekâ ve iletişim ilişkisi yeni bir boyut kazanmıştır. 21.yy'da yapay zekâ teknolojilerinin gelişimiyle insanların sahip olması gereken temel kişilerarası iletişim becerileri ve reklam, halkla ilişkiler, gazetecilik ve pazarlama trendleri değişmiştir. Veri okuryazarlığı, dijital beden dili, dijital empati, netiket, yapay duygusal zekâ gibi beceriler dijital toplumlarda her bireyin gereksinimi halini almış, yapay zekâ pazarlaması, yapay zekâ reklamcılığı ve robot gazetecilik gibi alanlar ortaya çıkmıştır. Yapay zekâ teknolojilerindeki ilerlemeler doğrultusunda iletişim alanında yaşanan değişim ve dönüşüm süreçlerinin iletişim bilim alanları ve sektörel örneklerle tartışıldığı kitapta, yapay zekâ- nın katkıları ve olası riskleri nedeniyle yaşanan değişimlerle başa çıkabilmek için ele alınması gereken temel sorular açıklanmaktadır.
Kitap, iletişim bilimlerinin farklı alt alanlarında yapay zekânın etkilerini, olumlu ve olumsuz sonuçlarını, hayata katkılarını, yapay zekâ ile değişime uğrayan süreçleri ve yapıları, yapay zekâ ve iletişim bilimleri ilişkisini ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. İletişim bilimleri perspektifiyle yapay zekânın ele alındığı bu kitap; akademik ve sektörel çalışmalarda, bilimsel araştırmalarda, iş hayatındaki teorik ve uygulamalı alanlarda, üniversitelerde ve öğrenci odaklı çalışmalarda temel bir kaynak olarak okuyuculara sunulmuştur.