Yaratıcılık bazen hiç beklenmedik yerlerden gelebilir. Birbirinin zıttı iki şeyin kesişiminden. Rastlantısal buluşmalardan. Zorlanan sınırlardan.
Ünlü reklamcı Dave Trott'un son kitabı işte bunu anlatıyor. Bir şeyleri bir araya getirmeyi, kıyaslamayı ve karşılaştırmayı, harmanlamayı ve tartmayı, bilgi ve ilham aramayı, sıradandan olağanüstünü yaratmayı, dezavantajları avantaja dönüştürmeyi.
Çünkü olağanüstü fikirler böyle ortaya çıkar.
Dikenli teller üzerinden telefon görüşmesi yapmak, askerleri çizgi ormanlarla eğitmek, tadı daha güzel olsun diye bir balığın adını değiştirmek, en büyük rakibinizi ürünlerinizi sizin adınıza satmaya ikna etmek, bir Formula 1 yarışını aracı boşta kullanarak kazanmak, kendi reklamınızı yapmak için düzmece bir ölüm tertiplemek ve daha pek çok olağanüstü fikrin hikâyesi bu kitapta.