21. yüzyılda bireylerin her türlü gelişim ve ilerlemeye ayak uydurabilmesi için devamlı olarak öğrenmesi ve öğrendiklerini yenilemesi gerekmektedir. Örgün ve yaygın eğitim ortamlarında geçirilen yaşantılar, "yaşam boyu öğrenen" bireylerin gelişimi açısından oldukça önemlidir. İşte bu yüzden, son yıllarda duvarları olmayan eğitim kurumları ve örgün eğitim sistemi dışındaki arayış yaygın bir hal alırken, yaşam boyu öğrenme kavramının ön plana çıkmaya başlaması ile yaşam boyu öğrenme çerçevesi içerisinde bireylerin bağımsız öğrenme özelliklerine sahip olmasının önemi üzerine yapılan çalışmalar oldukça önem kazanmıştır. Sadece örgün eğitimde değil, yaşam boyu öğrenen bireylerin, kendi kendilerine öğrenme isteğine sahip olmasının incelenmesi sonucunda öğrenmeyi farklı bir boyuta taşımayı amaçlayan bu çalışma, bilim dünyasına kazandırılan kavramlardan biri olan yaşam boyu öğrenme kavramı bağlamında anlamlı bir çaba olarak ele alınabilir.