Bu kitap yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanında uzmanlaşmış bir bilim insanı grubunun eseridir. Kitabın özgün yanlarından birisi budur. Alanın neredeyse tüm yönleriyle kavranmasını sağlayacak bir içeriğe sahiptir. İçeriğin herkes tarafından anlaşılabilir olması için anlatıma büyük bir özen gösterilmiştir.
Son yıllarda yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitimi alanının temel kavramlarının yanlış anlamlar yüklenerek kullanılmasında bir yaygınlaşma gözlenmektedir. Bu kitabın; yanlış anlamlandırmanın, kavramları çarpıtarak kullanmanın önüne geçmekte etkili olması umulmakta ve dilenmektedir.
Kitap, üç kesimden ve toplam ondört bölümden oluşmaktadır. Birinci kesimde, alanın temel kavramları; yaşamboyu öğrenme, yaşamgenişliğinde öğrenme, yetişkin, yetişkin eğitimi, örgün yetişkin eğitimi (formal adult education), yaygın eğitim (non-formal adult education), sargın öğrenme (informal learning) vb. kavramların genişçe bir tanımı yapılmış; yetişkinlerin öğrenmesini etkileyen gelişim özellikleri üzerinde durulmuştur. Alanın diğer kavramları, kitabın diğer kesimlerinde, yeri geldiğinde tanımlanıp açıklanmıştır.
Yetişkin eğitimi, ulusal eğitim amaçlarına aykırı olmamak koşuluyla, akla gelebilecek her konuyu kapsayacak bir genişliğe sahiptir. Bu geniş kapsam geleneksel olarak beş uygulama alanına ayrılır: Başta okuma-yazma eğitimi olmak üzere tamamlama eğitimi, mesleki yetişkin eğitimi, yurttaşlık (demokrasi) eğitimi, serbest zaman eğitimi, sağlık eğitimi. Toplam yedi bölümden oluşan ikinci kesimde, bu uygulama alanları tanıtılmış; Türkiye'deki ve dünyadaki yetişkin eğitimi uygulamalarının geçmişi ve bugünü örnekler verilerek açıklanmıştır.
Kitabın üçüncü kesimi, her biri geniş kapsamlı ayrı birer kitapta ele alınması gereken dört yetişkin öğrenme kuramını -andragoji, dönüştürücü öğrenme, biyografik öğrenme ve sargın öğrenme- önemli hiçbir boyutunu dışta tutmadan, özlü biçimde açıklamaktadır. Bunlardan biyografik öğrenme ve sargın öğrenme bölümleri, Türkçe alanyazında konuyu bu kapsamda ele alan ilk yayın olma özelliğine sahiptir.
Kitabın dördüncü kesimi ise dünyada ve Türkiye'de yaşamboyu öğrenme ve yetişkin eğitiminin bugüne kadarki gelişimine yön veren on üç öncü yetişkin eğitimcinin yaşam öykülerine ve alana katkılarına ayrılmıştır.