Havacılık sektöründe, bir yolcunun veya eşyanın bir noktadan diğer bir noktaya ulaşımı esas amaçtır. Asıl amacı uçuş hizmeti almak olan yolcunun, uçuş öncesinde ve sonrasında aldığı hizmetler yolcu hizmetleri olarak ifade edilmektedir. Yolcu hizmetleri süreci, havayolu şirketinin kalitesini ve müşterisine verdiği değeri ortaya koyan önemli yer hizmetleri süreçlerinden biri olarak ulusal ve uluslararası kuruluşların kurallarına, işletmenin kurallarına ve prosedürlerine uymayı gerektirmektedir. Yolcuların uçuş deneyimlerine yönelik aldıkları hizmetlerde yolcu memnuniyetinin sağlanması ve kalitenin artırılması, ilk olarak havalimanı terminalinde başladığı için yolcu hizmetlerinin yönetimi oldukça önemlidir. Havalimanlarının stratejik operasyonlarında check-in, boarding, vize, kayıp eşya vb. yolcu hizmetleri süreçlerinin iyi yönetilmesi gerekmektedir. Yolcu Hizmetleri Yönetimi Havalimanı Stratejik Operasyonu I kitabı; havayolu şirketlerine göre farklılık gösteren, dünyada standartları belirlenmemiş yolcu hizmetlerinin literatüre kazandırılmasını amaçlamaktadır. Kitap; üniversitelerin ve liselerin havacılık bölümlerinde bir ders olarak verilen yolcu hizmetlerinin daha iyi anlaşılmasını ve operasyon süreçlerinin bir yönetim perspektifiyle incelenmesini sağlayacaktır.