Yönetim, insanların mutluluğu için onları hedeflerine götüren bir grup faaliyetidir. Bir çevre içinde bir grup insanın bir araya gelmeleri, bir amaç etrafında organize olarak harekete geçmeleri ile doğar. Çevreye yararlı hizmetlerde bulunduğu, amaçlara verimli ve etkin bir şekilde ulaştırabildiği ölçüde var olur. Örgüt içi ve örgüt dışındaki insanların yarar ve ilgisi azaldığı ölçüde yönetimin gücü zayıflar ve ortadan kalkar.
O halde yönetim sadece kendi içinde bir düzen değil çevresel bağlılıklar sisteminin bir parçası ve bu parça içinde kendine düşen görevleri yerine getirebildiği olçüde yaşayan ve gelişen bir birliktelik ve oluşumdur. Yönetici, bu sistemin işleyişini, bağlılıklar zincirinin niteliği, faaliyette bulunulan ortam koşulları, bu koşulların değişme biçim ve süratini kavrayarak çözebilmektedir.
Konu Başlıkları
Birinci Bölüm
Yönetim ve Yönetim Teorileri
Yönetim Yaklaşımlarına Genel Bir Bakış ve Klasik Yaklaşım Öncesi Katkıda Bulunanlar
Klasik Yönetim Yaklaşımları
Yönetimde Neoklasik ve İnsan İlişkileri Yaklaşımı
Yönetimde Çağdaş Yaklaşımlar
Yönetimde Durumsallık Yaklaşımı
Batı Yönetim Biçimi Karşısında Japon Yönetimi Uygulamaları ve Yönetimde Z Teorisi
Toplam Kalite Yönetimi ve Yaklaşım
Küreselleşmenin (Globalleşme) Yönetime Etkileri ve 21. Yüzyılda Yönetim
Günümüzde Bilgi Teknolojileri ve Elektronik İşletme Konusunda Gelişmeler
İkinci Bölüm
Yönetim Fonksiyonları ve Yönetim Teorileri
Organizasyonlarda Amaç Belirleme ve Planlama
Yönetimde Karar Verme Süreci
Organizasyonun Tanımı
Önemi ve Süreci
Organizasyon İlkeler
Organizasyonda Bölümlere Ayrılma
Organizasyonda Bölümlere Ayırmada Kullanılan Temel Ölçütler
Organizasyon Oluşturmada İş ve Mevki Tanımları
Yönetimde Yetki ve Sorumlulukların Dağıtımı
Komite Yönetimi ve Komite Organizasyonları
İşletmelerde Matriks Örgütleme ve Sorunları
İşletmelerde Şebeke Organizasyonlar
Yığışım Türü Organizasyonlar
Organizasyon Yapısını Oluşturan Birimler
Organizasyonlarda Kontrol Faaliyetleri ve Uygulaması