Genelde yöneticilerin özelde de eğitim yöneticilerinin kurama ihtiyaçları vardır. Çünkü kuram, bilim insanlarının en üst düzeyde gerçekleştirdikleri sistemi bilgi topluluğu, sosyal gerçeğin test edilebilir açıklama ya da kestirimleridir. Kuram uygulamacıya sosyal gerçeği anlama, olay ve olguları ilişkilendirme ve tahminde yol gösteren pratikte sınanmış ya da sınanabilir düşünce sistemleridir. Kuramlara bilim inanlarının ortak ürünü olarak bakmak gereklidir. Bu söylenenler yönetim ve eğitim örgüt ve yönetimlerine farklı perspektiften bakabilmeleri, bugüne dek farkına varılmayan yeni gerçekleri görebilmeleri, örgütsel ortam ve yönetim sorularına farklı çözümler getirebilmeleri, farklı kuramların penceresinden bakmayı gerektirmektedir. Pek tabiiki örgüt ve yönetime, örgüt ortamında insan davranışına, bireysel birikim ve tecrübeden bakmak bu anlayış ve farklılığı sağlayamayacaktır.