Son zamanlarda dikkat çeken cinsel istismar vakaları özellikle özel gereksinimli çocuklarda daha çok görülmektedir. Cinsel istismara uğrama olasılığı özel gereksinimli çocuklarda normal gelişim gösteren akranlarına göre neredeyse dört kat daha fazladır. Bunun nedenleri arasında özel gereksinimli çocukların cinsel eğitim almamış olmaları, ifade edici dil becerilerinin yeterli olmaması, öz bakım becerilerinde bir başkasına bağımlı olmaları ve istismar edildiklerinin farkına varamamalarının yer aldığı görülmektedir. Bu nedenle özel gereksinimli bireylerin mümkün olduğunca erken yaşlarda cinsel istismardan korunma becerilerini edinmeleri gerekmektedir. Cinsel istismarı önleme eğitimlerinde ise model olma, ipucu süreçleri, pekiştirme, rol yapma, gerçek ortam uygulamaları ve doğal ortam değerlendirmeleri gibi tüm tekniklere yer verilmesi ve hem bilgi düzeyindeki kavramların hem de istismardan kaçınma becerilerinin eş zamanlı olarak zihin yetersizliği olan bireylere edindirilmesi gerekmektedir. Bu anlamda bu kitabın çok sayıda zihin yetersizliği olan öğrenciye yardımcı olabileceği gibi özel eğitim alanında çalışan eğitimciler, öğretmenler, aileler ve uzmanlara da yol gösterici olabileceği düşünülmektedir.