Kobiler İçin Her Yönüyle Uluslararası Ticaret
KOBİ’ler, tüm dünya ekonomisi için olduğu gibi, Türkiye ekonomisi için de çok önemli bir role sahipler. Türkiye ekonomisinin, potansiyelinin gerektirdiği noktalara gelebilmesi için KOBİ’lerin, finansal ve yönetsel anlamda güçlenmesi kadar, dış ticaret konusunda da bilgi ve yeterlilik sahibi olmaları bir zorunluluktur. Ancak Türkiye’de, 3,5 milyon adet KOBİ firma faaliyet göstermesine karşın, kurumsal ve ticari firmalar da dahil olmak üzere ihracat yapan firma sayısı 90 bin adettir ve bu rakam ülkemizin cari açık sorununa yapısal ve kalıcı bir çözüm üretme noktasında çok yetersizdir. Özellikle KOBİ’lerin dış ticaret içerisinde yeterince etkin olmamasının ardında; dış ticarette uzman bir ekibi bünyesinde barındıracak ölçüde bir öz varlık tabanına sahip olmamaları, genel olarak finansman yaratmada yaşadıkları güçlükler, kur riskinden nasıl korunabileceklerini tam olarak bilememeleri, dış pazar araştırması konusunda yeterli bilgi olamamaları gibi sebepler sayılabilir. Bu kitap, iç pazarda yapabileceklerini tamamladığına inanan ve artık dış pazarlara açılmak isteyen; bu yolla da ülkesinin ekonomisini büyütmek ve kalkınmasına katkıda bulunmaya gönüllü çok değerli KOBİ’lerimiz için, Türkiye’nin dış ticaret yapısı, dış ticaret uygulamaları, uluslararası pazar araştırma teknikleri, dış ticaret için finansman yaratma yöntemleri, kur riskinden korunma şekilleri, dış pazarlara giriş strateji ve yöntemleri, dış pazar seçiminde, dikkat edilmesi gereken kriterler ve gümrük temel uygulamaları konularında bir kılavuz niteliğindedir.
Devamını Oku