Medya Okuryazarlığı
Medya Okuryazarlığı: Türler, İzleyici ve Çözümleme başlıklı bu kitap, medya türü ve medya türüne özgü metinler bağlamında, izleyicinin tüketim sürecine odaklanmaktadır. İzleyicinin medya metinlerini çözümlerken, bir başka ifadeyle, deşifre ederken ihtiyaç duyacağı stratejileri belirlemekte ve yol haritasını çizmektedir. Bu kitabın önceliği ve amacı, medya okuryazarlarına ya da medya okuryazarlığı eğitimi alan insanlara medya okuryazarlığı becerisi kazandırmaktır. Bu nedenle, kitap bölümleri, izleyicinin medya türünden ve medya türüne özgü metinlerden hem nasıl faydalanabileceğine hem de nasıl korunabileceğine dair detaylara odaklanmaktadır. Faydalanma ve korunma sürecinde bilgi ve beceriler ön plandadır. Kitap bölümleri, medya türleri özelinde, medya okuryazarlığına ilişkin ülkelerin ve kurumların uygulamalarına, bir başka ifadeyle, yaptıklarına ya da yapmadıklarına odaklanmamaktadır. Türkiye’de ve dünya çapında gerçekleştirilmiş araştırmaların bulgularına ve istatistiklere yer vermemektedir. Kitabın izleyici merkezli konsepti dikkate alındığında, asıl amaç, izleyici (çocuk, genç, orta yaşlı ya da yaşlı), medya türleri özelinde, medyayı nasıl kullanmalı, medyayı kullanırken nelere dikkat etmeli, medyadan nasıl faydalanmalı, medyadan nasıl korunmalı, bunu nasıl öğrenmeli, medya içeriğini; görsel, işitsel, yazılı materyal, söylem, eylem ve etik bağlamında nasıl çözümlemeli ya da deşifre etmeli? sorularına yanıt verebilmek, bir başka ifadeyle, izleyici için bir rehber oluşturabilmektir. Kitap bölümleri, medya, podcast, televizyon, film, haber, sosyal medya, yeni medya, dijital medya, reklam ve dijital oyun alt başlıkları altında bu sorulara yanıt vermektedir. Bu kitabın hedef kitlesini oluşturan okurlar yalnızca akademisyenler ve entelektüeller değildir. Asıl hedef kitle, öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynlerdir.
Devamını Oku